Foto/kamera/tips av Modeflickans


Nikon D200:

Enligt mig verkar kameran bra , titta själva på Jakobs blogg för att förstå , men nästan allt hänger ju på personen bakom kameran. Visst , om det är en riktigt bra kamera med ett riktigt bra objektiv så kan det påverka bilderna otroligt mycket , but still ;) Ni fattar nog lite vad jag menar med det iaf hehe ! Precis som Jakob skriver på sin blogg : det hänger på personen bakom kameran. Ja , precis som jag tycker då haha ! Jag ger den .. FYRA HJÄRTAN !

♥ ♥ ♥ ♥


Nikon D3:

Den här kameran funderar jag på att spara till när jag blir lite äldre. Eller så kan jag delbetala den i 36 månader ( 1.755 kronor i månaden :() men det är bara jobbigt. Då kan jag ju inte shoppa något ! Haha :) Iaf så låter den kanonbra enligt dom texter jag läst om den. Dock - fortfarande - handlar det mesta om den bakom kameran och inte på själva kameran / objektivet. Men det jag hört om denna är mycket bra , så den är ju inte precis dålig hehe ! 25 megapixlar och kraftigt kamerahus ger den .. FEM HJÄRTAN !

♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Nikon D300:

My baby ! Den är ganska lätt att förstå enligt mig , men det är såå många inställningar på den att det är svårt att komma ihåg var allt finns. Men fortfarande , när man väl hittar knapparna är det lätt att förstå. Tycker jag ! 12,5 megapixlar och ett rejält kamerahus gör den väldigt bra , och lätt att hitta ett bra grepp. Köp den köp den köp den , om ni nu är sugna på en Nikon ! DEN HAR ALLT. Det finns inte så mycket mer att säga om den , bara att det är en helt fantastiskt , underbart bra kamera ! Jag har ett kitobjektiv , ett macro och ett teleobjektiv till. En väska , en blixt , ett UV filter , två stativ och motljuskydd till. Jag hittade bara en bra bild på ett utav objektiven , men det får duga haha. Ni kan få se hela min utrustning nån annan gång såklart ;) Jag ger min kamera .. TIO HJÄRTAN !

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
P.S. Jag ska börja skriva information under varje bild. Hur jag redigerat/tagit/fixat inställningarna/ på varje fotot. Kul va? :)
... puss puss!

Kommentarer
Postat av: Vikky

Kan du hjälpa mig med min blogg design till min nya devote blogg?? puss, saknar dig <3

2009-08-11 @ 20:47:57
URL: http://flamingolove.devote.se
Postat av: DANIELA

Ja, det skulle vara skitkul om du skrev hur du tagit/fixat/redigerat bilden! Gör så! :D

2009-08-14 @ 15:45:15
URL: http://danielaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0